DigiKala > Handelsbetingelser

Digikala.dk salgs- og leveringsbetingelser er gældende i henhold til den danske købelov og regler for internethandel.

Generelle oplysninger

Digital Nordic Group

CVR-nr. 40837981

Adresse:Thorvald Bindesbølls Plads 8, 2. th.

              1799 København V

Mailadresse : info@digikala.dk

Betaling

På Digikala.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og MobilePay. DigikalaWebshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Det skal dog hertil nævnes, at vi aldrig er i besiddelse af dine betalingsoplysninger – disse lagres udelukkende hos vores Betalingstjenesteudbyder Scanpay.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Levering

Vi leverer lige til døren. Er du ikke hjemme, når leveringen sker, kan du efterfølgende hente varerne i en Pakkeshop, idet vi samarbejder med GLS Danmark.

Mandag til fredag leverer Digital Nordic lagervarer fra dag-til-dag, på ordre der er os i hænde senest kl. 15.00. Efter kl. 14.00 kan vi dog kun garantere afsendelse samme dag, ved ordre på maks. 10 ordrelinjer. Fredag afsender vi samme dag, på ordre modtaget inden kl. 13.00. (dog kan der i ferieperioder forekomme en lidt længere leveringstid).

Hvis leveringstiden mod forventning er længere end det anførte, kontakter vi dig på e-mail.

Digital Nordic tager ikke ansvar for tyveri af pakker, som modtageren beder fragtmanden lade stå uden opsyn i garage, opgang el.lign.

Bemærk: Vi er en engrosvirksomhed og har ikke en fysisk butik, hvor varen kan inspiceres.

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Forsendelses-og ekspeditionsgebyr

Når du handler på Digikala.dk, betaler følgende:

  • Levering til pakkeshop: 35,00 kr. pr. ordre
  • Levering på privat adresse: 79 kr. pr. ordre
  • Levering på firmaadresse (Leveres 7-16): 79 kr. pr. ordre
  • Privat fragtmand med krav om modtager kvittering: 195 kr. pr. ordre
  • Privat fragtmand må stilles uden kvittering inden 14:30: 195 kr. pr. ordre

Køber du for over 1000,- leverer vi din ordre fragtfrit. Disse betingelser gælder dog kun for leveringer i Danmark.

* Tagbokse kan udelukkende sendes med fragtmand. Det betyder, at der skal være en på adressen til at modtage forsendelsen, eller der skal på forhånd være givet tilsagn om at den må stilles uden underskrift. Prisen for forsendelse af en tagboks, uanset fakturaens totalbeløb, er Kr. 195,00 til brofaste øer. Til ikke brofaste øer opkræves et ekstratillæg på Kr. 855,00.

Priser og sortiment

Alle priser er inklusive moms og diverse afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med Digikala.dk indgås aftaler på dansk. Der findes et bredt sortiment på www.digikala.dk, og det opdateres og udskiftes løbende. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@digikala.dk.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@digikala.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Avant Denmark A/S

P.O. Pedersens Vej 14a    

DK-8200 Aarhus N 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adressen.

Reklamationsret

Når du handler på digikal.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk: Hvis et fejlmeldt produkt ved test viser sig fejlfrit, forbeholder vi os ret til at fakturere en afgift på 250,- pr. produkt (ekskl. fragt og moms), uanset beløb på oprindelig faktura.

Ved reklamationer over forkerte eller beskadigede varer skal vi informeres om dette hurtigst muligt. Har du fået tilsendt en forkert vare, eller er varen beskadiget, betaler vi returfragten. Du bedes medsende en kopi af fakturaen. Du kan også udfylde vores reklamationsformular med en beskrivelse af, hvad varen fejler. Dette er ikke et krav, men det forkorter ekspeditionstiden. Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig eller reparerer varen. Er dette ikke muligt, får du det fulde beløb tilbage, som sættes ind på din konto.

Bemærk:

  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende
  • Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
  • Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Varen sendes til:

Avant Denmark A/S

P.O. Pedersens Vej 14a

DK-8200 Aarhus N.

ATT: RETURVARER

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Digital Nordic Group I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på digikala.dk er Digital Nordic Group I/S. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@digikala.dk.

COOKIES

På Digikala.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: info@digikala.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.01.2020


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Digikala.dk

Thorvald Bindesbølls Plads 8, 2. th.

1799 København V

E-mail: info@digikala.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Vare har lagt i kurven
X